Poprzedni konkurs

wyniki / results Vikersund K175 ⏱️ 30 min

Poprzedni konkurs

wyniki / results Planica K185 ⏱️ 30 min

O Ski Jump International 3

Ski Jump International 3 to największy konkurent Deluxe Ski Jump 3. Mimo iż na pierwszy rzut oka grafika jest dużo gorsza od DSJ3, nie należy stawiać tej produkcji na przegranej pozycji. Jest to jedyna rzecz, którą DSJ przewyższa SJ3.

Po pierwszym uruchomieniu aplikacji wita Nas krótkie intro‑tutorial, które w prosty sposób tłumaczy sterowanie przy oddawaniu skoku. DOS‑owe menu nie zostało przystosowane do korzystania z myszki, dlatego wszystkie polecenia wykonujemy za pomocą klawiatury. Dużym plusem w SJ3 jest wykorzystanie prawdziwych skoczni. Bawiąc się w skoczka narciarskiego możemy skakać m.in. w Planicy, Kussamo. Dodatkowo na poprawę klimatu wpływa użycie nazwisk prawdziwych skoczków!!! w podstawowej wersji jest ich aż 74. Jeśli dodam do tego niezmienione zasady Pucharu świata i turnieju 4 skoczni pozostanie tylko rozpłynąć się w atmosferze turnieju. W grze został udostępniony generator skoczni, w którym możemy zaprojektować w prosty sposób własną skocznię, a jeżeli drzemie w Was duch inżyniera, to macie możliwość stworzyć własny projekt (łącznie z teksturami). Autor specjalnie dla graczy z zarejestrowanymi wersjami SJ3 udostępnił Pro Corner, z którego pobierzemy uaktualnione nazwiska do Pucharu Świata, programy i zarejestrowane starsze wersje SJ.

Dużym minusem gry jest brak jakiejkolwiek muzyki i dźwięku. Mimo wszystkich wad SJ3, jest bardzo dobrą produkcją o tematyce skoków narciarskich. Gra jest zrobiona solidnie i nie ma w niej żadnych buraczków utrudniających rozgrywkę. Jeżeli szukasz dobrej gry o skokach narciarskich i grywalność jest dla Ciebie dużo ważniejsza od grafiki, to właśnie ją znalazłeś.

Historia

Pierwsza wersja SJI została wydana w 1994 roku. Dostępna jest jedna skocznia, gra nie ma żadnych opcji. Skocznia ma punkt konstrukcyjny usytuowany na 121 metrze. Naszym skoczkiem jest „Stickman” czyli dwa złączone patyki. Nie ma fazy dojazdu, od razu wybijamy się z progu. Jedyną dostępną wersją językową jest język fiński. W przeciągu trzech lat od wydania pierwszej wersji, zostają wydane kolejne. Tu już mamy możliwość rozegrania Pucharu Świata i Drużynowego, na nieprawdziwych skoczniach. Niestety, gra nadal ma fińską wersję językową.

W grudniu 1997 roku nadeszła ta wielka chwila — została wydana pierwsza, międzynarodowa wersja SJI oznaczona numerkiem 2. Gra coraz bardziej przypomina dzisiejsze wersje, autor znacznie poprawił grafikę gry. Skocznie nadal nie mają oryginalnych nazw, skaczemy w miejscach egzotycznych typu Cape Town czy Nairobi. :P Zamiast Turnieju Czterech Skoczni mamy Cztery Skocznie Ameryki. Pojawia się także „Quote of the moment” czyli humorystyczna rubryka wyświetlana po zakończeniu gry. Pół roku po wydaniu 2.0, autor wypuścił 2.1. Dodane zostało m.in. Top 5 at the moment czy jointop.exe, czyli program łączący dwa pliki topten.ski.

Dwa miesiące później autor postanawia wyprodukować „dzisiejszą” wersję SJI — SJ3, którą kończy w roku 2000. Prawdziwa eksplozja zainteresowania skokami w Polsce wybuchła na przełomie lat 2000/2001, kiedy Adam Małysz sięgnął po zwycięstwo w prestiżowym Turnieju Czterech Skoczni. Wzrosło dzięki temu także zainteresowanie „wyskokowymi” grami takimi jak właśnie SJ3. Autor przyjmował wiele zamówień na pełne wersje, organizowano pierwsze internetowe turnieje tej gry.